lördag 8 mars 2008

Jisses va Jazzigt...

Hej hej.

Var ner på krogen här nere på hotellet. Sitter där själv med ölen och messar. Helt plötsligt öppnar någon the gates of hell. En kille med sotar-mössa, volvo t-shirt och sjörövar tattoos slänger på LP-skivan med riktigt discuuuuci musik. Det var som att lyssna på gnisslet ur en gammal dörr som öppnar. Jag bara blunda och lät musiken göra intrång i mina öron och hjärnan la upp en bild. Ett svin-as låg och gned sig själv med en tamburin. Sen låg en halv inavlad bergs-troll och spelade banjo under ett bord. Efter ett tag så hörde jag när någon höll på att leka med ris-påsar eller nått annat jävulskap. Det som jag insåg då var att en del av mig dog där. Jag vet inte om jag vågar lägga mig och sova inatt. Jag har upplevt my personal hell....


Livet / Hape

1 kommentar:

Markus sa...

vittu kirjoita sit joskus bloggia saatanan norski!