söndag 29 maj 2011

Det var ett jäkla bra tag sedan sist...

Hamnade av en ren slump på denna sidan igen. Hade helt glömt bort att jag hade kvar ens denna blogg. Jaja, nu till skrivandet istället.


Det har la hänt en hel del sedan jag sist skrev nått här. Åren har gått och det blev kanske inte exakt som man hade planerat. Eller man hade la några slags riktlinjer men inget spikat i sten. Men men, allt som nu har varit och hänt har ju lett mig till dagens situation. Ingen idé och titta allt för mkt bakåt utan rikta blicken några stenkast framåt. Det finns la nått gött att hämta där istället.

Arbetsfronten har ju inte ändrat så himla drastiskt. Efter lite över två års tuggande på samma gamla bygge, IFI2. Så känns det skönt att vara på nått nytt. Kan ju inte påstå att man utvecklades inom sitt yrke efter den enformig arbetsuppgiften som man hade på IFI2. Bytte till ett annat företag. Tråkigt att lämna alla vänner på förra firman som man i princip umgicks med mer än sina vänner hemma i GBG. Men som sagt, riktar blicken framåt.

Har den senaste haft funderingar över ifall det är dags att byta bostadsort igen. Trivs otroligt bra i Göteborg och har fått massa goa vänner här nere, men det känns som att det är något som saknas. Inget jag kan sätta fingret på men jag antar la att det är pga att man får inget fotfäste någonstans när man arbetar som man gör. Samt att detta med att dela lägenhet med en polare är ju kanske inte det jag hade tänkt mig att göra nu när man har blivit 26 vårar. Det funkar ju men man saknar ju den biten att kunna få vara för mig själv. Göteborg är ju inte den lättaste staden att fixa lya. Man kan ju alltid rikta sig in på andrahands lägenheter men den tanken lockar inte så himla mycket.

Sedan kommer la den "största" förändringen. Man har hamnat i singelträsket igen. Just i början så var det ju givetvis trist och det känns en aning jobbigt att man hade misslyckats. Idags läget så inser jag ju att det var bra att det gick som det gick. Men som sagt, riktar blicken framåt ;)

Nu skall man börja packa väskan inför bussresan. Riktigt trött och känner egentligen inget större sug på att dra iväg inatt men det är ju ett måste. Så man får bara dra på smil banden och jobba,jobba,jobba. Gött att man endast jobbar tre dagar. Dock tre långa dagar men det är värt det pga den lediga tiden man får.

Jag skall försöka bli bättre på att komma ihåg att skriva ner några rader här på bloggen. Förhoppningsvis så har man lite mer samlade tankar. Hade gärna skrivit lite mer men tiden rinner iväg så jag tänkte bara ordbajsa lite löst om du vet, livet :)

Ha dé toppen / Markus

Inga kommentarer: